Pobierz

Oświetlenie LED muzeów i ekspozycji

ŚWIATŁO LED KSZTAŁTUJE EKSPOZYCJĘ

Projektanci muzeów, wystaw i ekspozycji wiedzą, że światło kształtuje klimat wnętrza i decyduje o tym, gdzie widzowie kierują uwagę. Reflektory dla takich wnętrz muszą mieć możliwość pełnej regulacji kierunku, intensywności i skupienia światła. Muszą też spełniać wysokie i nietypowe wymagania konserwatorskie.  Dlatego stworzyliśmy linię reflektorów, które dają maksymalną elastyczność i kontrolę nad światłem o najwyższej jakości.

pełna kontrola nad światłem

elastyczność aranżacji oświetlenia - beznarzędziowa instalacja

Reflektory szynowe 3f LIRA doskonale sprawdzają się w instytucjach kultury, w galeriach i muzeach oraz wszędzie, gdzie zmienia się wystrój wnętrza. Rearanżacja oświetlenia ekspozycji jest bajeczne łatwa, szybka i nie wymaga wsparcia ze strony profesjonalnych elektryków dzięki przemyślanej konstrukcji opraw:

►  Rotacja w poziomie w zakresie  0°-350°

►  Regulacja w pionie 0°- 90° 

►  Złącza (adaptery) kompatybilne z systemami szyn GLOBAL i EUTRACK - beznarzędziowy montaż na szynoprzewodach.

►  Dzięki zastosowaniu przewodu trójfazowego oprawy można dzielić na niezależnie włączane sekcje za pomocą intuicyjnego switchu na złączu każdej z opraw.

Reflektory można montować także bezpośrednio do stropu za pomocą uchwytu montażowego oraz integrować je z liniami Antilia A-69, zapewniając dodatkowe doświetlenie sklepień. >>>ZOBACZ

elastyczność aranżacji oświetlenia - beznarzędziowa instalacja

manualna regulacja wielkości i kształtu plamy światła

Reflektory szynowe to inaczej SpotLights, czyli oświetlenie punktowe. W zależności od wysokości instalacji oprawy i tego jak bardzo skupione ma być światło, dobiera się soczewki o odpowiednim kącie rozsyłu światła, od 10° do 60°.Jednak w muzeach, galeriach i innych ekspozycjach często potrzeba wielu różnych kątów rozsyłu światła - wtedy z pomocą spieszą reflektory Zoom i Target z łatwą manualną regulacją wiązki światła: 

►  Ruchomy obiektyw w LIRA ZOOM z systemem soczewek pozwala na regulację kąta rozsyłu świata, a w efekcie  wielkości plamy światła przy zachowaniu jej idealnej równomierności.

►  4 niezależne przesłony w LIRA TARGET pozwalają nadawać dolony kształt plamie światła. Obiektyw soczewkowy umożliwia przy tym zachowanie doskonale ostrych krawędzi światła.

manualna regulacja wielkości i kształtu plamy światła

precyzyjna kontrola natężenia światła każdej z opraw

W muzeach, gdzie część dzieł musi być chroniona przed nadmiarem światła, niezbędne jest niezależne sciemnianie każdej oprawy. Reflektory Lira umożliwiają dimming, czyli regulację natężenia światła realizowaną na wiele sposobów, w zależności od oczekiwań klienta:
►  manualna kontrola indywidualnych opraw (potencjometry);
►  systemy zdalnego sterowania oparte na programach czasowych, predefiniowanych scenach;
►  dynamiczna regulacja natężenia w zależności od wskazań sensorów. 

Komunikacja z oprawami możliwa jest w formie przewodowej (DALI), radiowej lub przez bluetooth w zależności od potrzeb oświetlanego obiektu.

precyzyjna kontrola natężenia światła każdej z opraw
Jakość światła idealna dla muzeum
Najwyższe oddawanie barw niezależnie od natężenia

Najwyższe oddawanie barw niezależnie od natężenia

Dla muzeów i galerii sztuki kluczowe znaczenie ma jakość światła. Kolory dzieł sztuki muszą w świetle galerii wyglądać dokładnie tak, jak w pracowni artyty przy świetle dziennym.

►  oprawy LIRA dla muzeów wyposażamy w diody o podwyższonym CRI (Color Rendering Index) czyli współczynniku oddawania barw Ra>97 lub Ra>92.

►  oprawy dostarczamy także z diodami Vivid White lub o podwyższonym oddawaniu barwy w wybranym paśmie (R1-R15, Rf skin).

►  nasze LEDy gwarantują doskonałe oddawanie barw niezależnie od poziomu natężenia światła, można więc bez obaw stosować dimming (sciemnianie) opraw w pobliżu najwrażliwszych dzieł sztuki.

światło bezpieczne dla dzieł sztuki - 0% UV

światło bezpieczne dla dzieł sztuki - 0% UV

Diody w oprawach Lira przechodzą skrupulatne badania w laboratorium fotometrycznym. Ich spektrum  to wyłącznie światło widzialne – oznacza to wykluczenie promieniowania ultrafioletowego i podczerwonego, które mogą być szkodliwe dla dzieł sztuki i  powodować degradację wrażliwych materiałów. 
 

Niskie SDCM - doskonała jednorodność barwy światła

Niskie SDCM - doskonała jednorodność barwy światła

Oświetlenie ekspozycji muzealnej to niekiedy tysiące punktów oświetleniowych. Niezależnie od wielkości obiektu, nie można dopuścić do zauważalnych ludzkim okiem różnic między temperaturą barwową w poszczególnych oprawach.

Doskonała powtarzalność światła we wszystkich oprawach Lira gwarantowana jest dzięki utrzymywaniu parametru SDCM (Standard Deviation Color Matching) na poziomie <3, a nawet <2. Nasze diody pochodzą od sprawdzonych dostawców, a dodatkowo regularnie sprawdzamy ten parametr w ramach procesów kontroli jakości wewnątrz naszej firmy.

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies.
Kontynuując jej przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookies oraz akceptujesz Politykę prywatności obowiązującą na tej stronie.